Honda SH300i 2019

 

Honda SH300i

(2019)

 

 

Tartalom:

1. Bevezetés

2. Áttekintés

3. Főbb jellemzők

4. Műszaki adatok

 

1. Bevezetés

 

Aki látogatást tesz Európa nagyvárosaiban, folyton ugyanazzal a két - általában száguldó – betűvel találkozhat: SH. Nincs ebben semmi meglepő, hiszen az elmúlt 34 évben több mint egymillió Honda SH talált gazdára az öreg kontinensen, és bizony egytől egyig azt hirdették, hogy a japán vállalat termékei egyet jelentenek a megbízhatósággal és kiváló minőséggel. Az SH „márka a márkán belül”, az urbánus közlekedés felülmúlhatatlan, prémium színvonalat képviselő eszköze.

 

Kompakt méretével, sík padlójával, 16”-os kerekeivel és egyedi, jellegzetes stílusjegyeivel már önmagában is ellenállhatatlan a típus, erre tesz rá jó pár lapáttal a hihetetlenül erős, mégis barátságos hajtómű, ami városban és autópályán is élvonalba repíti az SH-t.

 

Az SH300i ugyanis mindenhol otthon érzi magát. Gond nélkül vág át a zsúfolt településeken, önfeledten tör előre az országutakon, és ha az élet úgy hozza, minimális fogyasztás mellett ingázik nap mint nap, jócskán lerövidítve a hétköznapi utazások idejét.

 

Szintén az SH jelentőségéről tanúskodik, hogy anno ez volt az első Honda motorkerékpár, amelynek károsanyag-kibocsátási értékei megfeleltek az EURO4-es normáknak. Mindezt úgy sikerült elérnie a mérnököknek, hogy az erőforrás nyomatéka nőtt, üzemanyag-fogyasztása pedig csökkent. Emellett megjelenése is modernebbé, erőteljesebbé vált, továbbá megnövelték tárolórekeszét és – még precízebb irányíthatóságot garantálva – kifinomultabbá tették futóművét. Szintén a 2015-ös modellnél mutatkozott be a kétcsatornás ABS, a minden elemében LED-es világítás és a Honda Smart Key névre keresztelt, intelligens kulcs.

 

A 2019-es esztendő újabb fontos mérföldkő az SH300i életében, tudniillik ezentúl a Honda Állítható Nyomatékszabályozó segít megőrizni a motor tapadását és a túradoboz nyitása-zárása is pofon egyszerűvé válik.

 

2. Áttekintés

 

A 2019-es SH300i-t még könnyebb és kényelmesebb használni, mint elődjeit, hiszen a Smart Key rendszer immáron az extraként rendelhető, 35 literes túradobozt is nyitja-zárja. Roppant hasznos a Honda által fejlesztett, szabadon kikapcsolható kipörgésgátló (Honda Selectable Torque Control - HSTC) is, hiszen minden helyzetben, így nedves, csúszós útfelületen is biztos tapadást garantál.

 

Minden egyebet változatlanul hagytak a Honda mérnökei, elvégre nem volt olyan pontja a motornak, ami nem állt készen a dugók leküzdésére. Az SH300i megmaradt praktikus, tetszetős, játszi könnyedséggel terelgethető járgánynak, ami a legkisebb parkolóhelyen is elfér. Futóműve nemcsak kiváló menetkomfortot garantál, hanem magabiztossá is teszi a pilótát, az erős, nyomatékos motor pedig dinamikus gyorsulásokkal segíti a városi helyváltoztatást és autópálya-tempónál sem fogy ki a szuszból.

 

Egyedülálló koncepcióját Eredeti Honda Kiegészítők és különleges fényezések széles választéka segít személyre szabni, minden adott tehát a gondtalan utazásokhoz. Ezért tökéletes célszerszám az SH...

 

3. Főbb jellemzők

 

3.1 Stílus és felszereltség

 

•           Összetéveszthetetlen SH-forma, kompakt méret, sík padló

•           Az intelligens kulcs immáron az – extraként rendelhető – túradoboz zárját is vezéreli

•           Az ülés alatti tárolórekeszbe egy teljes értékű, zárt bukósisak is befér

 

Az SH300i igazi jelenség az utakon, prémium mivoltáról többek között kompakt felépítése, lendületes vonalvezetése és minden elemében LED világítása árulkodik.

 

Közelebbről vizsgálva egyéb műszaki csemegéket is felfedezhetünk, ilyen például a Smart Key rendszer, ami már nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz zárjához kapcsolódik, hanem az – extraként rendelhető – 35 literes túradobozt is nyitja-zárja. Ha a vezető, zsebében az intelligens kulccsal, eltávolodik a motortól, a vezérlőelektronika automatikusan reteszel, még csak meg se kell nyomni a távirányítós kulcson elhelyezett gombot. Az újdonság bevezetése ellenére természetesen a hagyományos módszer is működik, azaz kulccsal is elfordítható a zár.

 

A kifejezetten alacsonyra helyezett nyereg ülőlapja mindössze 805 mm-re húzódik a talajtól (csak 5 mm-rel magasabb, mint az SH125/150 páros esetében), és a lábak is bőven elférnek, tudniillik a sík padló nem kevesebb, mint 435 mm széles.

 

Elismerően csettinthetünk az üléspozíciót vizsgálva is – a kényelmes párnázat, a felegyenesedett, pihentető testtartás és a széles látómező hatalmas könnyebbséget jelent a motorozások során. Az SH300i 2131 mm hosszú, 728 mm széles és 1193 mm magas, hasmagassága 130 mm.

 

A 2019-es SH300i az alábbi színekben lesz elérhető:

 

Matt Cynos Grey Metallic

Pearl Cool White

Pearl Nightstar Black

Lucent Silver Metallic

Matt Ruthenium Silver Metallic

Pearl Splendor Red

 

Az Eredeti Honda Kiegészítők listáján minden olyan tartozék szerepel, amivel saját elvárásaikhoz igazítják az SH300i-t a tulajdonosok. A magasított plexi, a kézvédő, a fűthető markolat, a riasztórendszer és az U-lakat mind-mind olyan tétel, amivel a végsőkig finomítható a modell.

 

 

3.2 Erőforrás

 

•           A nagy motorerő városban és városon kívül is nagy segítség

•           A Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control - HSTC) alapáron jár a modellhez

•           A HSTC bármikor kikapcsolható a bal oldali markolat mellett elhelyezett gombbal

 

Az SH300i idomai 279 cm3-es, egyhengeres, négyszelepes, SOHC-vezérlésű, folyadékhűtésű motort rejtenek, ami tiszteletre méltó erejével és pörgős karakterisztikájával lopja be magát a vezető szívébe. Csúcsteljesítménye 18,5 kW, azaz 25,16 LE (7500 f./percnél), míg – 5000 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 25,5 Nm.

 

Hogy a motorerő minden szituációban könnyen és biztonságosan kiaknázható legyen, a mérnökök a Honda Állítható Nyomatékszabályozót (Honda Selectable Torque Control, HSTC) is beemelték a szériatartozékok közé. Ez a rendszer folyamatosan figyeli az első és a hátsó kerék forgási sebessége közötti eltérést, és mindig úgy szabályozza az üzemanyag-befecskendezést, illetve a hátsó kerékre jutó vonóerőt, hogy az abroncs ne veszítse el tapadását. A HSTC a bal oldali markolat mellett elhelyezett gombbal kapcsolható be és ki, ha kénytelen beavatkozni, a műszerfalon T jelzés villan fel.

 

A furat és a löket 72, illetve 68,5 mm, a sűrítési viszony 10,5:1. A modern műszaki megoldások eredményeként az erőforrás fogyasztása csupán 3,0 l/100 km (WMTC szabvány szerint), tehát – a 9 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve – 300 kilométeres hatótávolsággal számolhatnak a tulajdonosok.

 

Az SH300i 1,7 liter olajjal feltöltött motorja igazán kipróbált, strapabíró szerkezet, ami – kis túlzással – az örökkévalóságnak készül. Himbás szelepvezérlése, osztatlan főtengelycsapágyai és hatékony főtengely-szimeringjei páratlanul hosszú élettartamot garantálnak, csak úgy, mint az 5 mm-es dugattyúeltolás, mellyel a belső súrlódást sikerült mérsékelni. Az automatikus kuplung V-Matic váltóval együttműködve továbbítja a motorerőt, a szekunder hajtásól szíj gondoskodik.

 

3.3 Váz és futómű

 

•           Az alul elvezetett váz könnyű, magabiztos kezelhetőséggel ruházza fel a modellt

•           16”-os első és hátsó kerék a kiváló útfekvés jegyében

•           Elöl-hátul tárcsafék; alapáras blokkolásgátló

 

Az SH300i alapjai nem változtak, a 2019-es modell éppúgy alul elvezetett acélvázra épül, mint a 2018-as, így stabil és fordulékony, akárcsak felmenője. Az úthibák elsimítását 35 mm-es teleszkópokból összeállított első villára és kétoldali hátsó rugóstagra bízták a márka technikusai, és Oleo himbarendszert alkalmaztak, hogy hatékonyabb legyen a csillapítás és precíz visszajelzések segítsék a vezetőt.

 

A modell nedves tömege 169 kg, villaszöge 27°30', utánfutása 98 mm, tengelytávja pedig 1438 mm. Mindezt 90 fokos kormányelfordulási tartomány koronázza meg, és a tapadás is elsőrangú, ugyanis a 110/70 R16, illetve 130/70 R16 méretű abroncsok 256 mm-es első-hátsó féktárcsákkal, valamint kétcsatornás blokkolásgátlóval dolgoznak együtt.

 

 

 

 

 

4. Műszaki adatok

 

ERŐFORRÁS

 

Konstrukció

Folyadékhűtésű, négyütemű, SOHC-vezérlésű, egyhengeres

Összlökettérfogat (cm³)

279,1

Furat x löket (mm)

72,0 x 68,5

Sűrítési viszony

10,5:1

Csúcsteljesítmény

18,5 kW (25,16 LE)/7500 f./perc

Legnagyobb forgatónyomaték

25,5 Nm/5000 f./perc

Olajmennyiség

1,7 liter

ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER

 

Porlasztás

PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező

Üzemanyagtartály befogadóképessége

9,0 litert

Üzemanyag-fogyasztás

3,0 l/100 km**

ELEKTRONIKAI RENDSZER

 

Indítás

Önindító

Akkumulátor típusa és kapacitása

12 V/11,6 Ah

Generátor legnagyobb teljesítménye

240 W

ERŐÁTVITEL

 

Tengelykapcsoló felépítése

Automatikus, röpsúlyos

Váltó felépítése

V-szíjas

Végáttétel

V-szíj

VÁZ

 

Konstrukció

Alul elvezetett, acél csőváz

VÁZ ÉS FUTÓMŰ

 

Méretek (h x sz x m)

2131 x 728 x 1193 mm

Tengelytáv

1438 mm

Villaszög

27,5°

Utánfutás

98 mm

Ülésmagasság

805 mm

Szabad hasmagasság

130 mm

Menetkész tömeg

169 kg (első tengely: 65 kg, hátsó tengely:104 kg)

Fordulókör sugara

 

FELFÜGGESZTÉS

 

Elöl

35 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópok

Hátul

Kétoldali rugóstag lengőkarral

KEREKEK

 

Felniméret elöl

U-szelvény, hátágú, öntött, alumínium

Felniméret hátul

U-szelvény, hátágú, öntött, alumínium

Abroncs elöl

110/70 R16

Abroncs hátul

130/70 R16 (61S)

FÉKRENDSZER

 

ABS típusa

Kétcsatornás

Elöl

256 mm átmérőjű, 4,5 mm vastag, hidraulikus tárcsafék kétdugattyús nyereggel és hagyományos betétekkel

Hátul

256 mm átmérőjű, 5,0 mm vastag, hidraulikus tárcsafék egydugattyús nyereggel és hagyományos betétekkel

MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA

 

Műszerek

Sebességmérő, üzemanyagszint-mérő, hőmérő, óra, két napi számláló, fogyasztásmutató, Honda SMART Key-visszajelző

Fényszóró

LED

Hátsó lámpa

LED

 

A műszaki információk tájékoztató jellegűek, a változás jogát fenntartjuk.

 

*Országonként eltérő. Magyarországon csak túradobozzal kerül forgalomba.

 

**Kérjük, vegye figyelembe, hogy az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó adatokat a Honda rögzítette a WMTC-szabványnak megfelelően. A tesztet próbapadon hajtottuk végre vezetővel, utas és kiegészítők nélkül. A jármű tényleges üzemanyag-fogyasztása a vezetési stílustól, a karbantartástól, az időjárástól, az útviszonyoktól, a gumiabroncs nyomásától, a felszerelt tartozékoktól, a rakománytól, a vezető és az utas súlyától, valamint más tényezőktől függ.