HONDA CB1100 RS

LENGÉBBEN ÖLTÖZVE

AZ ARANYKOR LEGSZEBB FORMÁI

Egy korai superbike megjelenése

Azoknak készül, akiknek tetszik a klasszikus, léghűtésű, soros, négyhengeres streetgépek forma- és hangulatvilága, egyszersmind nem szívesen mondanának le a modern műszakiságról.

ÉRZÉK A RÉSZLETEKHEZ

A hetvenes évek versenymotorjainak stílusa némi café raceres beütéssel.

A CB1100 RS abban a pillanatban magára vonja a figyelmet, hogy életre kel. A CB750 rendszerére hasonlító, krómozott kipufogóból oly' különleges és erőteljes hang árad, hogy végleg és visszavonhatatlanul megbabonázza az embert. Ez a motor abszolút kuriózum, szemet gyönyörködtető felfüggesztései, úszóágyazású féktárcsái és karcsú irányjelző éppoly feltűnőek, mint sportos üzemanyagtartálya.

Műszaki adatok

CAFÉ RACER VAGY ROADSTER?

Melyik stílus áll közelebb Önhöz: nyers custom vagy letisztult klasszikus?

CB1100 RS Úgy fest, mint egy hetvenes évekbeli superbike, de a legmodernebb technikára épül. Elöl 43 milliméteres csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valve teleszkópok dolgoznak, hátul pedig külső tartályos rugóstagok nyelik el az úthibákat. A 17 colos, öntött alumíniumfelnikre hatékony fékrendszer került, ezt bizonyítja, hogy elöl radiálisan rögzített, négydugattyús nyergek és úszóágyazású tárcsák állnak szolgálatban.
CB1100 EX Az aprólékosan kidolgozott, rozsdamentes acélfelnik és a klasszikus lámpatestek mellett a 41 milliméteres csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valve első teleszkópok és a krómozott hátsó rugóstagok is felhívják magukra a figyelmet. Hogy a motor a lehető leghatékonyabb legyen, módosítottunk a szívósoron és kipufogórendszeren, valamint nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval szereltük fel a CB1100 EX-et.

A hagyományos, patronos konstrukciónál jóval könnyebb felépítés még egyenletesebb csillapítást garantál, ami - a kiváló úttartás és menetkomfort érdekében - igazodik az aktuális viszonyokhoz, beleértve a motor sebességét is.

A MEZŐNY LEGJOBBJA

Minden paraméterükben állítható első és hátsó futóműelemek a Showától.

Első villa

Az átdolgozott, custom stílusú, 43 mm-es Dual Bending Valve villa kiváló úttartással és irányíthatósággal örvendezteti meg a CB1100 RS tulajdonosát. A szabad szelepstruktúra révén rossz utakon, illetve nagyobb bukkanókon progresszívan növekszik a csillapítás ereje. Ez az egyszerű, innovatív, világon elsőként alkalmazott megoldás jóval kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújt, mint a hagyományos, patronos felépítés.

Hátsó rugóstagok

Az állítható előfeszítésű Showa hátsó rugóstagok erős, acélból készülő lengővillán támaszkodnak meg. Ez a rendszer kiváló úttartással és pontos - hátsó kerék felől érkező - visszajelzésekkel ajándékozza meg a pilótát, méghozzá akkor is, ha utassal motorozik.

A 4-2-2 rendszerű kipufogót szintén továbbfejlesztettük. Az expanziós kamra kettéosztásával, illetve furatokkal ellátott összekötőcsövek behelyezésével még szebbé és jellegzetesebbé válhatott a négyhengeres erőforrás duruzsolása.

AUTENTIKUS VONALVEZETÉS

Ha szeretne belehallgatni a hetvenes évek muzsikájába, csavarjon egyet a gázmarkolaton!

Emlékezetes időszak

Egy soros, négyhengeres, léghűtésű motor csodálatos hangja jelezte 1969-ben, hogy új korszakhoz érkezett a motorkerékpár-gyártás. Az erőforrás a csodálatos Honda CB750 Fourban, a világ első superbike-jában dübörgött sokat sejtetően, s hatására bizony mindannyiunkban megváltozott a kétkerekűekről, no meg a motorozásról alkotott kép. A CB1100 RS a szabadság első napjait juttatja eszünkbe. Egy eredeti café racer, klasszikus formajegyekkel és hangulattal...

Ideje változni

ovábbfejlesztettük és kifinomultabbá tettük a DOHC-vezérlésű motort, így teljesítményleadása még egyenletesebbé válhatott. Az elismerésre méltó, 91 Nm-es csúcsforgatónyomaték afféle őserőként tolja előre a modellt, nem mellesleg kellő erőtartalékot garantál a magabiztos cirkáláshoz. A feketére fényezett részeknek a polírozott könnyűfém elemek és a krómozott részletek adnak erős kontrasztot. Többek között ennek köszönhető a street, illetve custom jellegű megjelenés is.

Ráadásként meredeken emelkedő, krómozott kipufogók kerültek a típusra, ez a megoldás ugyanis a soros, négyhengeres, léghűtéses bringák védjegyévé vált az elmúlt évtizedekben.