Új CB125R 2018

A CB125R mentes a sallangoktól, nemes egyszerűséggel a motorozás kvintesszenciáját nyújtja a tulajdonosoknak. Így aztán tökéletes a kezdő pilóták számára – könnyű kezelhetősége, figyelemre méltó teljesítménye és hihetetlen fordulékonysága ideális első motorrá teszi. Mindezt feltűnő, új stílusban, megannyi prémium alkatrésszel kínálja a Honda, így aligha indulhat jobb helyen egy motoros karrier, mint a CB125R nyergében.

 

A CB125R a Honda új, Neo Sports Café ihlette családjához tartozik, amelynek tagjai között szintén ott köszönhetjük a 2018-as modellév két másik újdonságát, a CB300R-t és a CB1000R-t. Közös jellemzőjük a kompakt építésmód, az alacsony súly és a magával ragadó vezetési élmény, ezt fejeli meg a friss, új, minimalista stílus, amivel a CB125R új színt hoz az európai motoros világba.

Áttekintés

 

Tekintélyt parancsoló megjelenésével a CB125R úgy fest, mint a nagyobb motorkerékpárok, holott csupán 125,8 kg-os nedvestömeg jellemzi, s elképesztően könnyen kezelhető. Pörgős, folyadékhűtésű, egyhengeres motorja az alsó és középső fordulatszám-tartományban is dinamikusan gyorsítja, a formavilág pedig pont olyan magával ragadó és inspiráló, mint amilyenre a fiatalok vágynak.

 

A vadonatúj, kifejezetten szép váz préselt elemekből és csövekből épül fel, páratlan merevsége szélsőséges helyzetekben is pontos visszajelzéseket garantál. Mindezt olyan elsőrangú összetevőkkel toldották meg a Honda mérnökei, mint a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított első villa, az állítható előfeszítésű központi hátsó rugóstag, a radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyereg, az IMU-val kiegészített blokkolásgátló vagy a teljes értékű Dunlop abroncsok.

 

Ugyancsak a nagyobb gépeket idézi a változó keresztmetszetű, alumíniumból készülő kormány, a folyadékkristályos műszeregység és a LED-es világítás. Ezek a prémium alkatrészek egytől egyig jelentősen növelik a minőségérzetet, egyszersmind hozzájárulnak, hogy még nagyobb boldogság legyen birtokolni a CB125R-t.

 

Váz és futómű

 

  • A minimalista stílus mély benyomást tesz a szemlélőre
  • A kis tömegű acélváz préselt elemekből és csövekből épül fel
  • 41 mm-es, fordított első teleszkópok, nem szabványos, acél zártszelvényből készülő hátsó lengővilla
  • Radiálisan rögzített, négydugattyús féknyereg és agy nélküli, 296 mm átmérőjű első féktárcsa
  • ABS helyzetérzékelő szenzorral (IMU)
  • LED-es lámpatestek és folyadékkristályos műszeregység

 

A CB125R egyedi stílusa semmit nem rejt véka alá, sőt büszkén teszi közszemlére feketében pompázó műszaki alapjait. Megjelenését, akárcsak a CB1000R-ét a Neo Sports Café formanyelve határozza meg, ami egyszerre letisztult és brutális, s teljesen új, a megszokottnál jóval keményebb attitűdöt kölcsönöz a Honda belépő szintű modelljeinek. Az extrém összhatás az olyan részleteknek köszönhető, mint a különleges farokidom, a kimagasló minőségérzetről pedig többek között az alumínium lábtartók gondoskodnak.

 

A CB125R minimalista stílust kihangsúlyozó acélváza préselt elemeket és acélcsöveket egyaránt felvonultat, s egyedi a hátsó lengővilla is, ugyanis acéllapokból és nem szabványos zártszelvényekből állították össze a Honda mérnökei. Mindkettőt úgy tervezték, hogy nagy hosszirányú merevséget érjenek el és súlynövekedés nélkül küszöböljék ki a csavarodást.

 

A futóművet vizsgálva csupa kiváló minőségű összetevőn akadhat meg a tekintet. Elöl 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópok dolgoznak, melyeket kifejezetten a típus küldetésének megfelelően hangoltak, hátul pedig masszív lengővilla jutott szerephez, aminek bekötési pontjait préselt merevítőlapkákkal tették még erősebbé. A központi hátsó rugóstag előfeszítése öt lépésben állítható, a villaszög 24,2°, az utánfutás 90,2 mm.

 

A páratlanul könnyű kezelhetőség, a fordulékonyság és a precíz irányítás záloga az 1345 mm-es tengelytáv, a mindössze 125,8 kg-os nedvestömeg és az 51,6/48,4 arányú súlyelosztás, erre tesz rá egy lapáttal a 40 fokos kormányelfordulási tartomány és a hihetetlenül kicsi, 2,3 méteres fordulókör, ami gyerekjátékká teszi a közlekedést a zsúfolt városi utcákon. Igazodva a vevők igényeihez, a nyereg a lehető legalacsonyabbra került: az ülésmagasság 816 mm.

 

A 296 mm átmérőjű, agy nélküli, úszóágyazású első tárcsát radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin féknyereg fogja közre, míg hátra 220 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg került. Működésüket a maximális menetbiztonság és a precíz első-hátsó fékerő-elosztás érdekében helyzetérzékelő szenzorral (Inertial Measurement Unit, IMU) kiegészített blokkolásgátló felügyeli, a tapadásról pedig 110/70 R17, illetve 150/60 R17 méretű abroncsok gondoskodnak.

 

A csupán 23,5 mm vékony, alig 230 g tömegű folyadékkristályos műszeregység a sebességet, a fordulatszámot, az üzemanyagszintet és az aktuális váltófokozatot egyaránt megjeleníti, felette kaptak helyet a különféle visszajelzőlámpák. A teljesen LED-es világítás (az irányjelzőket is beleértve) több szempontból is előnyös. Hozzájárul a súlycsökkentéshez és a tömeg-középpontosításhoz, valamint fokozza a minőségérzetet és láthatóságot. A jellegzetes, osztott első lámpa alsó részében a tompított, a felsőben a távolsági fényszóró kapott helyet. Különlegesség a hátsó lámpa is, hiszen ennél vékonyabb fényforrást még soha nem szerelt a Honda motorkerékpárra.

 

A 10,1 literes üzemanyagtartály szögletes takaróidom alatt bújik meg, betöltőnyílása egyedi, repülőgépeket idéző fedéllel zárható. A modern műszaki megoldások eredményeként az erőforrás fogyasztása csupán 2,7 l/100 km (WMTC szabvány szerint**), tehát a CB125R 480 km-es hatótávolsággal büszkélkedhet.

Az új CB család

Erőforrás

 

  • Élvezetes, egyhengeres, kétszelepes, SOHC-vezérlésű erőforrás
  • A csúcsteljesítmény 9,8 kW (13,33 LE), a legnagyobb forgatónyomaték 10 Nm
  • PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
  • Hatfokozatú váltó

 

A CB125R-t kompakt, 124,7 köbcentis, folyadékhűtésű, egyhengeres, kétszelepes motor hajtja, amelyet a CBR125R-ből emelt át a gyártó. Hangolásakor arra törekedtek, hogy valós segítséget nyújtson a hétköznapi használat során, tehát kellőképpen erős és rugalmas legyen. Csúcsteljesítménye 9,8 kW, azaz 13,3 LE (10 000 f./percnél) lett, míg – 8000 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 10 Nm.

 

A furat és a löket 58, illetve 47,2 milliméter, a sűrítési viszony 11:1. A hatékony, gazdaságos üzemet és a gyors gázreakciókat PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező, a kellemes hangzást pedig alul elvezetett, duplakamrás kipufogórendszer biztosítja.

 

A hatfokozatú váltó áttételezése a dinamikus – alsó és középső fordulatszám-tartománybéli – gyorsulásokat szolgálja, a 0-50 km/órás gyorsulás 11,4 másodpercet vesz igénybe.

 

Műszaki adatok

 

 

ERŐFORRÁS

 

Konstrukció

Folyadékhűtésű, négyütemű, kétszelepes, SOHC-vezérlésű, egyhengeres

Összlökettérfogat

125 cm³

Szelepek száma hengerenként

2

Furat x löket

58 mm x 47,2 mm

Sűrítési viszony

11,0:1

Max. csúcsteljesítmény

9,8 kW (13,33 LE)/10 000 f./perc

Max. legnagyobb forgatónyomaték

10 Nm/8000 f./perc

Olajmennyiség

1,3 liter

ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER

 

Porlasztás

PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező

Üzemanyagtartály befogadóképessége

10,1 liter

Üzemanyag-fogyasztás

2,7 l/100 km (WMTC szabvány szerint**)

ELEKTRONIKAI RENDSZER

 

Indítás

Önindító

Akkumulátor típusa és kapacitása

YTZ6V, 12 V, 5 Ah, gondozásmentes

Generátor legnagyobb teljesítménye

250 W/5000 f./perc

ERŐÁTVITEL

 

Tengelykapcsoló felépítése

Olajfürdős, többtárcsás, tányérrugós

Váltó felépítése

Hatfokozatú

Végáttétel

O-gyűrűs lánc

VÁZ

 

Konstrukció

Gyémántalakú váz, belső csapos

VÁZ ÉS FUTÓMŰ

 

Méretek (h x sz x m)

2015 x 820 x 1055 mm

Tengelytáv

1345 mm

Villaszög

24,2º

Utánfutás

90,2 mm

Ülésmagasság

816 mm

Szabad hasmagasság

140 mm

Menetkész tömeg

126 kg

Fordulókör sugara

2,3 m

FELFÜGGESZTÉS

 

Elöl

41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópvilla

Hátul

Egy rugóstag

KEREKEK

 

Felniméret elöl

17M/C x MT3,00

Felniméret hátul

17M/C x MT4,00

Abroncs elöl

110/70 R17M/C 54H

Abroncs hátul

150/60 R17M/C 66H

FÉKRENDSZER

 

ABS típusa

Elöl-hátul független, helyzetérzékelő szenzorral (IMU)

MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA

 

Műszerek

Folyadékkristályos kijelző

Fényszóró

Tompított:13 W, távolsági: 8,8 W (LED)

Hátsó lámpa

Féklámpa:2,5 W, helyzetjelző: 0,8 W (LED)

 

A műszaki információk tájékoztató jellegűek, a változás jogát fenntartjuk.

** Kérjük, vegye figyelembe, hogy az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó adatokat a Honda rögzítette a WMTC-szabványnak megfelelően. A teszteket görgőpadon, a jármű szériaváltozatával, csak vezetővel, utas és kiegészítő felszerelések nélkül végeztük. A jármű tényleges üzemanyag-fogyasztása a vezetési stílustól, a karbantartástól, az időjárástól, az útviszonyoktól, a gumiabroncs nyomásától, a felszerelt tartozékoktól, a rakománytól, a vezető és az utas súlyától, valamint más tényezőktől függ.