Előrendelhető a vadonatúj Super Cub!

Honda Super Cub C125

Bevezetés

A Super Cub C100 névre keresztelt ősmodellt 1958-ban, a márka fennállásának tizedik évében mutatta be a Honda. Terveit nem más készítette, mint Honda Soichiro és régi üzlettársa, Fujisawa Takeo, méghozzá azzal a céllal, hogy olyan jármű szülessen, ami jobbá, mi több, szórakoztatóbbá teszi az emberek életét.

Azóta közel hatvan év telt el, a Super Cub pedig a járműgyártás legnagyobb sikerét könyvelhette el – az eladott darabszám 2017-ben elérte a 100 milliót! Az elmúlt hat évtizedben a Super Cub a stílus, a megbízhatóság, a takarékosság és a könnyű kezelhetőség szinonimájává vált, nem mellesleg szépen, csendben megtette, amit Soichiro és Takeo szeretett volna: mobilizálta az emberiséget.

A Super Cub legutolsó változatát, a C110-et Japánban és Dél-Kelet Ázsiában forgalmazták, s bizony mindkét régióban roppant népszerűnek bizonyult. A szigetországban főként flottaüzemeltetők, például a japán állami posta beszerzői szavaztak rá, míg a többi területen a személyi közlekedés egyik legfontosabb eszközeként terjedt el.

Tekintettel a – fiatal és idős – városlakók igényeire, a Honda úgy határozott, hogy ismét piacra dobja legendás modelljét. A retró stílusban fogant legújabb változat Super Cub C125 néven kerül a szalonokba és az urbánus közlekedés tökéletes célszerszámaként igyekszik szolgálni a tulajdonosokat.

Mr. Tadamasa Maeda, a Super Cub C125 fejlesztésének projektvezetője elmondta: 

„Tudjuk, hogy női és férfi vásárlóink számára egyaránt nagyon fontos a megjelenés, ezért a Super Cub C125-öt úgy terveztük, hogy igazán stílusos legyen. Örökzöld formavilága magas használati értéket és univerzális használhatóságot tükröz, ezt toldottuk meg az erős hajtóművel és a könnyű kezelhetőséget biztosító futóművel. Miként azt egykoron cégalapítónk is megfogalmazta: az okozza számunkra a legnagyobb örömöt, ha pozitív szerepet játszhatunk az emberek mindennapjaiban. Nos, a Super Cub páratlan élményt nyújt, ezért van, hogy mosoly ül a tulajdonosok arcán, bármerre is járnak.”

Áttekintés

A Super Cub C125 megjelenésével új korszak kezdődött az – eddig összesen 160 országban értékesített – modell történetében, már csak azért is, mert ez volt az első jármű Japánban, ami háromdimenziós védjegyoltalmat kapott.

Maga az idomzat nem sokban tér el a megszokottól, a teljesítmény és a forgatónyomaték viszont a 125 cm3-s erőforrásnak köszönhetően jelentősen nőtt. A nagyobb motorerőre tekintettel a röpsúlyos váltót is strapabíróbbá tették, s ha már átdolgozták, arra is figyeltek, hogy még csendesebbé és kifinomultabbá váljanak a fokozatkapcsolások.

Optimalizálták az acélból készülő vázat is, így még merevebb lett, tovább fokozva a Super Cub legfőbb erényének tekinthető használhatóságot. A nagy rugóúttal felvértezett első-hátsó futómű, valamint a 17”-os felnigarnitúra minden helyzetben remek menetkomfortot ígér, és elismerést érdemel a magabiztosan, egyszersmind lehelet finoman kezelhető fékrendszer is. Minderre a LED-es világítás és a Smart Key névre keresztelt intelligens kulcs teszi fel a koronát, alkalmazásukkal még biztonságosabbá és kényelmesebbé vált a Super Cub.

A gyöngyházmetál fényezés jobban kiemeli a Super Cub C125 jellegzetes vonalvezetését, a vásárlók az alábbi színek közül választhatnak:

- Pearl Niltava Blue

- Pearl Nebula Red

Főbb jellemzők

Stílus és felszereltség

  • A letisztult és időtlen Super Cub-stílus még szebb és látványosabb lett
  • Új, minden elemében LED-es világítás
  • Kényelmes üléspozíció, kifinomult működés és biztos úttartás
  • Nagy rugóutak, 17“-os felnigarnitúra
  • Tárcsafék az első keréken, egykörös ABS
  • A hétköznapi használatot „válaszadásra” képes Smart Key rendszer könnyíti meg

A Super Cub C125 egyetemes értékeket hordoz, azaz bárki számára ideális jármű lehet. Már a klasszikus S alakú sziluett is erről árulkodik, hiszen a magasra emelt, jó fogású kormány mögött jókora lábtér húzódik, ezt követi a kényelmes ülés, no meg díszítőelemnek sem utolsó hátsó sárvédő.

Minden egyes alkatrész szép, harmonikus megjelenésű és kiváló minőségű, az elegáns, finoman legömbölyített összetevőknek a határozott vonalvezetésű lábvédő, valamint első és hátsó sárvédő ad némi kontrasztot. Utóbbi a tartósság jegyében műanyag helyett fémből készül, így a minőségérzetet is fokozza.

A Super Cub modellcsalád egyik legjellegzetesebb eleme a kezdetektől alkalmazott „összevont orr-rész”, melynek lényege, hogy az első villa, a lábvédő és maga a kormány egységet alkot. A szárnyakat idéző kormány az ősmodell egyik legvonzóbb elemének bizonyult, nem csoda, hogy erre az összetevőre a Super Cub C125 esetében is nagy hangsúlyt fektettek a Honda mérnökei. Ezúttal egy hasonlóképp stílusos, kovácsolt, elvékonyodó darab mellett döntöttek, ami szemet gyönyörködtető, kezelőszerveket és műszereket egyaránt magában foglaló, gömbölyded burkolatot kapott.

A markolatok, akárcsak a különféle kapcsolók kézre esnek, a természetes, felegyenesedett üléspozíció pedig kényelmes, egyszersmind biztonságos utazást garantál, hiszen nem fárad a pilóta és messze belátja környezetét. Hogy a hosszú távok is komfortosan teljenek, a nyereg vastag, nagy sűrűségű, poliuretánból gyártott szivacsot kapott, amelynek éleit mindkét oldalon „lecsapták”, hogy a lábak könnyebben elérjék a talajt.

Az erős, tiszta fényű LED-ekre épülő lámpatestek azonnal felkeltik a szemlélők figyelmét, miként a dupla krómgyűrűvel körülölelt műszeregység is roppant feltűnő. A külső gyűrű mentén mozog a sebességmérő mutatója és itt sorakoznak a visszajelzők is, míg a belső körben digitális képernyő trónol jelentőségteljesen.

S ha már a jövőbe mutató megoldásoknál tartunk: a Honda intelligens kulcs újabb érv a Super Cub C125 mellett. Ha a pilóta zsebében van, többet nem kell a gyújtáskapcsolóval bíbelődnie, a motor életre keltéséhez elég az indítógomdot megnyomnia. Ráadásként az indításgátló is alapfelszereltség, a kulcs foglalatát pedig háromdimenziós Honda „Old Wing”-logóval díszítették, ezzel is utalva a márka és a Super Cub gazdag történelmére. Az intelligens kulcs további előnye, hogy „válaszadásra” is képes, azaz a távirányító gombjának megnyomására fény- és hangjelekkel reagál a rendszer. Ez jelentősen megkönnyíti a motor keresését zsúfolt parkolókban.

Az élvezetes, könnyű kezelhetőség mindig is a Super Cub legfőbb erőssége volt, a hatvanas években még a Beach Boys együttest is megihlette a típus (ti. My little Honda). Ezt a tulajdonságát máig megőrizte a Honda ikonja, holott az acél gerincvázban már igen erős, 125 cm3-s motor dolgozik. A merevség és a rugalmasság közötti egyensúlyt a villanyaknál és a motorbakoknál is optimalizálták, továbbá gumiszilentekre ültették a kormányt és az ülést is. Mindemellett a lábtartók is gumírozott betétet kaptak, így a rezgések kevésbé jutnak át az utasok lábaira.

A villaszög 26,5°, az utánfutás 71 mm, a tengelytáv 1245 mm, a menetkész tömeg 109 kg. A kiváló menettulajdonságok érdekében az első rugóutat 100, a hátsót 84 mm-ben határozták meg a tervezők (+10 mm/+19 mm a C110-hez viszonyítva), és 17”-os, öntött alumíniumfelniket választottak, hogy még stabilabb és precízebben kormányozható lehessen a C125. A kerekeken 70/90 R17, illetve 80/90 R17 méretű abroncsok feszülnek, elöl 220 mm-es, egydugattyús tárcsafék, hátul egykulcsos, 130 mm-es dobfék felel a lassításért.

Erőforrás

Egyszerű, robusztus, megbízható és takarékos – talán e négy szóval írható le legkönnyebben, milyen is a Super Cub C125 erőforrása. A léghűtéses, kétszelepes, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt, SOHC-vezérlésű egységet matt metálfényezés és megannyi króm díszítőelem varázsolja igazán igényessé és látványossá.

Hatékony működéséről egyebek mellett ferde fogazású fogaskerekek és precízebben megmunkált főtengelycsapágyak gondoskodnak, és speciális csapágyakat vetettek be a vezérlődobnál is, hogy gyorsabban és finomabban kapcsolhasson az erőátvitel. A zajcsökkentés okán a váltókart is gumírozták, és optimalizálták a kuplungban található rugók erejét, hogy a kapcsolásokkor kisebbet rántson a szerkezet.

A furat és a löket 52,4 illetve 57,9 mm, a sűrítési viszony 9,3:1. A 9,7LE-s csúcsteljesítményt 7500-as, a 10,4 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot pedig 5000-es percenkénti főtengelyfordulatnál adja el a motor, és – kategóriatársaihoz mérten – a középső fordulatszám-tartományban is roppant erős. A négyfokozatú váltóhoz a Super Cub-hagyományoknak megfelelően röpsúlyos tengelykapcsolót társítottak, így nincs szükség kuplungkarra.

A modern műszaki megoldások eredményeként a Super Cub C125 fogyasztása csupán 1,5 l/100 km (WMTC szabvány szerint), tehát – a 3,7 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve – megközelítőleg 245 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhet a típus.

Műszaki adatok

ERŐFORRÁS

 

Motorkonstrukció

Léghűtésű, négyütemű, kétszelepes, SOHC-vezérlésű egyhengeres

Összlökettérfogat

125 cm3

Furat x löket

52,4 x 57,9 mm

Sűrítési viszony

9,3:1

Maximális teljesítmény

7,1 kW (9,7 LE)/7500 f./perc

Maximális forgatónyomaték

10,4 Nm/5000 f./perc

Motorolaj mennyisége

1,0 liter

ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER

 

Befecskendező

PGM-FI elektronikus befecskendezés

Üzemanyagtartály kapacitása

3,7 liter

Üzemanyag-fogyasztás

1,5 liter/100 km (WMTC szabvány)

ELEKTROMOS RENDSZER

 

Önindító

Elektromos

Akkumulátor kapacitása

12 V, 3,5 Ah

ERŐÁTVITEL

 

Tengelykapcsoló

Olajfürdős, többtárcsás, automatikus, röpsúlyos tengelykapcsolóval

Váltófokozatok száma

4

VÁZ ÉS MÉRETEK

 

Konstrukció

Acél gerincváz 

Méretek (H´Sz´M)

1915 x 720 x 1000 mm

Tengelytáv

1245 mm

Villaszög

26,5°

Utánfutás

71 mm

Ülésmagasság

780 mm

Szabad hasmagasság

125 mm

Fordulókör sugara

2,0 m

Menetkész tömeg

109 kg

FUTÓMŰ

 

Elöl

Teleszkópvilla 26 milliméteres csúszószárakkal

Hátul

Kétoldali rugóstag

KEREKEK

 

Elöl

10 ágú, öntött alumíniumfelni

Hátul

10 ágú, öntött alumíniumfelni

Gumiabroncs mérete elöl

70/90-17M/C 48P

Gumiabroncs mérete hátul

80/90-17M/C 50P

FÉKRENDSZER

 

Elöl

220 mm-es féktárcsa egydugattyús féknyereggel

Hátul

130 mm-es dobfék

VILÁGÍTÁS

 

Fényszóró

 LED

Hátsó lámpa

 LED

 

*A műszaki adatok csupán tájékoztató jellegűek, a gyártónak jogában áll bejelentés nélkül megváltoztatni azokat.

 

**Kérjük, vegye figyelembe, hogy a megadott értékeket a WMTC szabványban meghatározott körülmények között mértük! A tesztet próbapadon hajtottuk végre vezetővel, utas és kiegészítők nélkül. Az aktuális üzemanyag-fogyasztást a vezetési stílus, a motor állapota, az időjárási és útviszonyok, a guminyomás, a felszereltség, a csomagok és az utasok súlya, illetve mérete, valamint egyéb tényezők befolyásolhatják.